PROIECT EDUCATIONAL DE ECOLOGIE
SI PROTECTIA MEDIULUI
2016-2017
“RECICLAM CU FOLOS PENTRU UN MEDIU SANATOS”
LICEUL
TEHNOLOGIC “SF. MC. SAVA” INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN
BERCA
BUZAU
Director:
Inspector general:
Prof
Neagu Madalina prof Florina Stoian
Avizat insp. Educative
Titlul
proiectului: “Reciclam cu
folos pentru un mediu sanatos”, - expozitie
Domeniu
educational: ecologie si
protectia mediului
Editia
nr I
Coordonator
: Inst.
Tataru Ilona,
Inst. Caprisoara
Georgiana Mihaela
Durata: 8
luni (noiembrie 2016- iunie 2017)
Grup
tinta:
elevii claselor primare ai Scolii
Gimnaziale Plescoi, Scolii Primare Valea Nucului si Scolii Gimnaziale “G. E.
Palade” Buzau
Bugetul
proiectului:
Buget
total
|
Buget
solicitat
|
Contributie
proprie/alte surse
|
60
|
60
|
60
|
Numar
de elevi:
14+12+23
Numar
cadre didactice implicate: 3
Participanti:
elevii parintii,cadre didactice, comunitate locala.
Diagrama
Gantt
Nr
crt
|
Obiectiv
specific
|
Activitate
|
Nov
|
Dec
|
Ian
|
Feb
|
Mar
|
Apr
|
Mai
|
Iun
|
Responsabili
|
1
|
-Sa
identifice factorii care cauzeaza poluare;
-Sa
recunoasca, in situatii concrete, tipurile de poluare si efectele lor asupra
mediului inconjurator si asupra
sanatatii oamenilor;
|
1.“S.O.S.
natura!”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
2.
Chestionar “Deseurile menajere produse de familia mea”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
||
3.“Clubul
ecologistilor”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
||
4.“De
la lume adunate”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
||
2
|
-Sa
colecteze deseuri menajere ce pot fi utilizate in confectionarea unor
jucarii;
-Sa
confectioneze jucarii, podoabe si lucrari artistice din materiale reciclabile
|
1.“S.O.S.
natura!”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
2.“Laboratorul lui Mos Craciun”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
||
3.“Martisoare”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
||
4.“Iepurasul
aduce jucarii”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
|
||
5.“Castelul
din povesti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tataru I Caprisoara G
Ichim Alina
|
Descrierea
activitatii principale:
Vor recicla si vor confectiona diverse
obiecte si produse de imbracaminte pe care le vor expune in
sediul primariilor Berca si Buzau cu
ocazia sarbatorilor de peste an .
ARGUMENT
Nu trăim într-o lume perfectă,
iar noi, oamenii mari, lăsăm de multe ori de dorit prin comportamentul nostru
faţă de semenii noştri, de tot ce ne înconjoară.
Lucrurile nu pot merge aşa la
infinit, iar speranţa noastră este ca generaţiile viitoare să nu facă aceleaşi
greşeli ca şi noi. Ştim că fiecare generaţie este altfel, că fiecare copil e un
unicat, iar dacă sunt educaţi cu DRAGOSTE şi RĂSPUNDERE, putem spera într-un
viitor mai bun.
Nu este niciodată prea târziu să
înveţi de la ceilalţi, chiar dacă aceştia pot fi şi mai mici decât tine.
De-a lungul anilor s-a încercat a
se găsi o metodă cât mai bună de educare a copiilor noştri. Acest domeniu
(educaţia) va rămâne însă un teritoriu în care oricând se pot deschide noi
drumuri, iar la întrebarea: „Cum e bine să educi ca să trezeşti interesul copiilor de a şti mai
mult ?” – nu se va răspunde niciodată definitiv.
Ne propunem să realizăm o educaţie
interactivă în care disciplinele de cultură generală (geografie, biologie,
matematică, română) şi arte (decupaj, lipire, confecţionare, cusut) să coexiste
armonios.
Materialele din care sunt
confecţionate diferite obiecte nu sunt costisitoare, mulţi le consideră simple
deşeuri, dar din ele se pot face mult mai multe, chiar ARTĂ. Suntem o
societate de consum care nu mai ştie ce să facă cu deşeurile, iar ceea ce ne
arată aceşti copii poate fi un exemplu.
Aşadar, soluţia este EDUCAŢIA
care nu trebuie să ţină doar cât timp eşti la şcoală, ci toată viaţa.
Scopul
proiectului: sensibilizarea copiilor privind efectele poluarii - pericol
mondial actual
Obiective
generale:
-
Informarea copiilor despre tipurile de
poluare si efectele lor asupra mediului inconjurator;
-
Formarea capacitatilor de gestionare si
reciclare a deseurilor menajere;
-
Dezvoltarea capacitatilor creative prin reutilizarea
deseurilor menajere ca material pentru confectionare de jucarii.
Obiective
specifice:
-
Sa identifice factorii care cauzeaza
poluare;
-
Sa recunoasca, in situatii concrete,
tipurile de poluare si efectele lor asupra mediului inconjurator si asupra sanatatii oamenilor;
-
Sa colecteze deseuri menajere ce pot fi
utilizate in confectionarea unor jucarii;
-
Sa confectioneze jucarii, podoabe si
lucrari artistice din materiale reciclabile.
Rezultate
asteptate:
-
Cel putin 60% dintre elevi vor putea vorbi
despre poluare (cauze, efecte, modalitati de prevenire si contracarare)
-
Cel putin 40% din grupul tinta isi va
forma deprinderi curente de separarea deseurilor menajere si de pastrare a
curateniei locurilor publice;
-
copiii vor putea confectiona jucarii din
materiale reciclabile dupa o idee proprie.
Impactul proiectului:
Elevii
vor fi mult mai sensibili in privinta problemelor poluarii, mediului
inconjurator, isi vor gestiona mai bine propriile deseuri si isi vor dezvolta
creativitatea.
Planificarea activitatilor:
A1. “S.O.S.
natura!”
Perioada: noiembrie 2016
Resurse:
filme documentare, videoproiector, fise de lucru in echipa, flipchart, marker,
ilustratii despre poluare, lipici
Metode:
observatia, discutia, palariile ganditoare, colajul
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor urmari doua filme documentare despre poluare (cauze, efecte asupra mediului
inconjurator). Vor face o consolidare a informatiilor receptionate pe fise de
lucru in echipa folosind harta conceptuala. Isi vor exprima propriile
comentarii referitoare la problema poluarii mediului inconjurator. Copiii vor
realiza colaje cu tema “S.O.S. natura!
A2.
Chestionar “Deseurile menajere produse de familia mea” (Anexa 1)
Perioada:
Ianuarie 2017
Resurse:
chestionarul, ilustratii pentru planul de reducere a cantitatii de deseuri din
gospodarie.
Metode:
investigatia, proiectarea analitica
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor aplica membrilor familiei chestionarul ce va inregistra date despre
cantitatea deseurilor menajere dintr-o gospodarie, categoriile de deseuri,
capacitatea acestora de biodegradare si masurile de reciclare luate.
In
functie de rezultatele chestionarului, fiecare copil va concepe schita unui
plan de reducere a cantitatii de deseuri menajere pornind de la principalele
surse de deseuri.
A3.
“Clubul ecologistilor”
Perioada:
toata perioada proiectului
Resurse:
filme documentare,fotografii, reviste personale, stiri TV si radio, carti de
colorat, realizarea unui blog in care fiecare partener va posta momente din
activitatile lor si informatii utile din domeniu, realizandu-se diseminarea etc.
Metode:
discutia, problematizarea, vizionarea de filme si fotografii
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor forma “un club” ecologic, caruia ii vor gasi o denumire. Tot ei vor selecta
cateva idei ecologice carora le vor gasi insemne corespondente si pe care le
vor organiza intr-un logo al “clubului”.
Copiii care se vor inscrie in acest club (si copii de la alte clase) vor avea
ca preocupare teme ecologice, isi vor aduce la scoala reviste personale, filme
descarcate de pe Internet, fotografii etc. pe marginea carora vor purta
discutii ori pe care le vor propune invatatoarelor ca material pentru orele de
Stiinte sau pentru alte proiecte extrascolare. Membrii fondatori ai clubului
vor formula un mesaj despre activitatea grupului, mesaj ce va fi filmat si
publicat pe You Tube sip e blogul propriu. Vor realiza afise cu mesaje cu
character ecologic si le vom amplasa in scoala si in jurul ei.
A4. “De
la lume adunate”
Perioada:
toata perioada proiectului
Resurse:
deseuri menajere (PET-uri, capace, cutii de carton de diferite dimensiuni,
polistiren, conserve din metal, ate, bucati de lemn etc.)
Metode:
colectarea, sortarea deseurilor
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor strange, pentru camera cu materiale de lucru a scolii, deseuri din propria
gospodarie ce vor fi utilizate in confectionarea jucariilor si a podoabelor din
activitatile viitoare, dar si reciclarea acestora la firmele abilitate
A5. “Laboratorul
lui Mos Craciun”
Perioada:
decembrie 2016
Resurse:
PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic,
paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si
creponata, lipici, foarfeca
Metode:
observatia, discutia, exercitiul
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor realiza din materiale reciclabile ornamente si jucarii pentru sarbatorile
de iarna. Invatatorul va da ca model “Lampionul din 2 PET-uri, care poate fi si
titirez”, “Ingerasul pentru brad din PET”, “Ghirlanda din capace de sticle,
imbracaminte facuta din produse reciclate, omul de zapada din pahare de
plastic, Copiii vor putea confectiona si alte jucarii/ornamente, dupa
capacitatile creative ale fiecaruia. Jucariile si ornamentele vor fi daruite
copiilor si imbracamintea va fi prezentata in cadrul serbarii de Craciun.
A6. “Martisoare”
Perioada:
februarie , martie 2017
Activitate
comuna cu Scoala Primara Valea Nucului
Resurse:
PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic,
paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si
creponata, lipici, foarfeca.
Metode:
observatia, discutia, exercitiul
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor realiza din materiale reciclabile variante de martisoare. Se va realiza o expozitie cu acestea la primaria
din Berca.
A7. “Iepurasul
aduce jucarii”
Perioada:
aprilie 2017
Resurse:
PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic,
paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si
creponata, lipici, foarfeca.
Metode:
observatia, discutia, exercitiul
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor realiza din materiale reciclabile ornamente si jucarii pentru Pasti.
Invatatorul va da ca model “Tablou de Pasti din capac de conserva metalica”,
“Tablou pe cutie de bomboane”, “Iepuras din fundul a doua PET-uri”, “Ghiveci cu
oua de Pasti din pahar de plastic” etc. Copiii vor putea confectiona si alte
jucarii/ornamente, dupa capacitatile creative ale fiecaruia. Se va realiza o
expozitie la primaria din Bradu.
A8. “Castelul
din povesti Activitate
comuna cu Scoala Primara Valea Nucului si Scoala Gimnaziala G. E. Palade Buzau
Perioada:
mai-iunie 2017
Resurse:
PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic,
paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si
creponata, lipici, foarfeca, acuarele.
Metode:
observatia, discutia, exercitiul
Descrierea
activitatii:
Copiii
vor viziona mai multe imagini cu imbracaminte. Vor face diferite costumatii
care vor fi pictate cu acuarele. Vor adauga ornamente la alegere, cu inspiratie
din materialul vizionat.Vor expune produsele in cadrul activitatilor dedicate
copiilor din ziua de 1 iunie din Buzau.
Evaluare si diseminare:
Jucariile si ornamentele realizate in
proiect vor fi expuse in scoala si in primaria din, vor fi trimise la
concursuri de profil, publicate pe site-ul Didactic.ro sip e blogul infiintat
cu ocazia aceasta https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4197112765426067160#overview.
Parteneri : SCOALA
GIMNAZIALA “G. E. PALADE” BUZAU str. Spiru
Haret nr 8 tel/fax 0238722322
Prof. inv. Primar: Ichim Alina-Mariana
Activitati comune: 1 Iunie
2017, in cadrul expozitiei de obiecte reciclabile din Parcul Crang.
Activitatile vor fi expuse pe blogul proiectului cu acelasi nume
Anexa 1 Elevul aplicant:
CHESTIONAR
1.
Cate persoane locuiesc in
gospodarie?
a) 2-3 b) 4-5 c)
mai mult de 5
2. In
ce colectati deseurile din gospodarie?
a) Saci b) pubela c) in gradina
3. Separati
deseurile dupa felul lor – sticla, hartie, plastic?
a) Da b) nu
4. Aveti
contract cu o firma de colectare a deseurilor?
a) Da b) nu
5. Reutilizati
unele deseuri? Care?
a) Da.
……………………………………….
b) Nu.
6. Cumparati
ambalaje biodegradabile? Ce fel?
a) Da.
……………………………………….
b) Nu.
7. Ati
participat vreodata la o campanie de colectare a deseurilor? Ce ati colectat?
a) Da.
………………………………………….
b) Nu.
Şcoala Nr. ......... din ..........
Adresa
Tel.
ACORD DE PARTENERIAT
În cadrul
proiectului judetean
“Reciclam cu folos pentru un mediu sanatos”
EDITIA I, BUZĂU – 2016-2017
Încheiat astăzi, ..................2016 între:
• Liceul Tehnologic Sfantul Mucenic Sava” Berca, reprezentată de prof. Neagu
Madalina, în calitate de director
şi instTataru Ilona, inst. Caprisoara Georgiana Mihaela în
calitate de coordonatori ai proiectului rjudețean “
Reciclam cu folos pentru un mediu sanatos” Buzău, ediţia I,
2016-2017
• și Şcoala ......................................................, reprezentată de .....................................,.în calitate de
director
şi ..........................................................................................în calitate de participant la proiectul
“ Reciclam cu folos pentru un
mediu sanatos” Buzău, ediţia I, 2016-2017
Durata: noiembrie 2016- iunie 2017 Şcoala coordonatoare se obligă
:
· Să distribuie proiectul educational şcolilor
partenere;
· Să colecteze lucrările realizate de către şcolile
partenere şi să realizeze
expoziţia;
· Să trimită
tuturor participanţilor diplome de participare obţinute în termenul
stabilit;
Şcoala participan
tă se obligă :
· Sa îndrume elevii
în realizarea lucrărilor;
· Să prezinte lucrările selectate impreuna cu şcoala coordonatoare la data limită precizată
în regulamentla locul stabilit
· Să distribuie elevilor participanţi
diplomele cuvenite.
Prezentul Acord se încheie în
două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Partenerii
se obligă să colaboreze pe toată
durata proiectului pentru ca acesta să se deruleze conform
planului stabilit.
Liceul Tehnologic Sfantul Mucenic Sava” Berca Şcoala .........................................
Judeţul ...........
Director,
prof. Neagu Madalina
Coordonator proiect, Director,....................................................
Inst. Tataru Ilona Cadru
didactic îndrumător,
Inst. Caprisoara Georgiana Mihaela
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu