miercuri, 26 octombrie 2016

proiect educational


PROIECT EDUCATIONAL DE ECOLOGIE
SI PROTECTIA MEDIULUI
2016-2017


“RECICLAM CU FOLOS PENTRU UN MEDIU SANATOS”


LICEUL TEHNOLOGIC “SF. MC. SAVA”                         INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN
             BERCA                                                                                                 BUZAU
           Director:                                                                                         Inspector general:
     Prof  Neagu Madalina                                                                       prof Florina Stoian

    

     Avizat insp. Educative




Titlul proiectului: “Reciclam cu folos pentru un mediu sanatos”, - expozitie
Domeniu educational:  ecologie si protectia mediului
Editia nr I
Coordonator : Inst. Tataru Ilona,
                         Inst. Caprisoara Georgiana Mihaela
Durata: 8 luni (noiembrie 2016- iunie 2017)
Grup tinta: elevii claselor primare ai  Scolii Gimnaziale Plescoi, Scolii Primare Valea Nucului si Scolii Gimnaziale “G. E. Palade” Buzau
Bugetul proiectului:
Buget total
Buget solicitat
Contributie proprie/alte surse
60
60
60

Numar de elevi: 14+12+23
Numar cadre didactice implicate: 3
Participanti: elevii parintii,cadre didactice, comunitate locala.









Diagrama Gantt
Nr crt
Obiectiv specific
Activitate
Nov
Dec
Ian
Feb
Mar
 Apr
Mai
Iun
Responsabili
1
-Sa identifice factorii care cauzeaza poluare;
-Sa recunoasca, in situatii concrete, tipurile de poluare si efectele lor asupra mediului inconjurator  si asupra sanatatii oamenilor;
1.“S.O.S. natura!”








Tataru I Caprisoara G


2. Chestionar “Deseurile menajere produse de familia mea”








Tataru I Caprisoara G


3.“Clubul ecologistilor”








Tataru I Caprisoara G


4.“De la lume adunate”









Tataru I Caprisoara G

2
-Sa colecteze deseuri menajere ce pot fi utilizate in confectionarea unor jucarii;
-Sa confectioneze jucarii, podoabe si lucrari artistice din materiale reciclabile
1.“S.O.S. natura!”         








Tataru I Caprisoara G

                                                            2.“Laboratorul lui Mos Craciun”        








Tataru I Caprisoara G

                          3.“Martisoare”









Tataru I Caprisoara G

                                   4.“Iepurasul aduce jucarii”








Tataru I Caprisoara G

                                      5.“Castelul din povesti 








Tataru I Caprisoara G
Ichim Alina

Descrierea activitatii principale:
           Vor recicla si vor confectiona diverse obiecte si produse de imbracaminte pe care le vor expune in sediul  primariilor Berca si Buzau cu ocazia sarbatorilor de peste an .

ARGUMENT

              Nu trăim într-o lume perfectă, iar noi, oamenii mari, lăsăm de multe ori de dorit prin comportamentul nostru faţă de semenii noştri, de tot ce ne înconjoară.
              Lucrurile nu pot merge aşa la infinit, iar speranţa noastră este ca generaţiile viitoare să nu facă aceleaşi greşeli ca şi noi. Ştim că fiecare generaţie este altfel, că fiecare copil e un unicat, iar dacă sunt educaţi cu DRAGOSTE şi RĂSPUNDERE, putem spera într-un viitor mai bun.
              Nu este niciodată prea târziu să înveţi de la ceilalţi, chiar dacă aceştia pot fi şi mai mici decât tine.
              De-a lungul anilor s-a încercat a se găsi o metodă cât mai bună de educare a copiilor noştri. Acest domeniu (educaţia) va rămâne însă un teritoriu în care oricând se pot deschide noi drumuri, iar la întrebarea: „Cum e bine să educi ca  să trezeşti interesul copiilor de a şti mai mult ?” – nu se va răspunde niciodată definitiv.
              Ne propunem să realizăm o educaţie interactivă în care disciplinele de cultură generală (geografie, biologie, matematică, română) şi arte (decupaj, lipire, confecţionare, cusut) să coexiste armonios.
              Materialele din care sunt confecţionate diferite obiecte nu sunt costisitoare, mulţi le consideră simple deşeuri, dar din ele se pot face mult mai multe, chiar ARTĂ. Suntem o societate de consum care nu mai ştie ce să facă cu deşeurile, iar ceea ce ne arată aceşti copii poate fi un exemplu.
              Aşadar, soluţia este EDUCAŢIA care nu trebuie să ţină doar cât timp eşti la şcoală, ci toată viaţa.

Scopul proiectului: sensibilizarea copiilor privind efectele poluarii - pericol mondial actual
Obiective generale:
-          Informarea copiilor despre tipurile de poluare si efectele lor asupra mediului inconjurator;
-          Formarea capacitatilor de gestionare si reciclare a deseurilor menajere;
-          Dezvoltarea capacitatilor creative prin reutilizarea deseurilor menajere ca material pentru confectionare de jucarii.


Obiective specifice:
-          Sa identifice factorii care cauzeaza poluare;
-          Sa recunoasca, in situatii concrete, tipurile de poluare si efectele lor asupra mediului inconjurator  si asupra sanatatii oamenilor;
-          Sa colecteze deseuri menajere ce pot fi utilizate in confectionarea unor jucarii;
-          Sa confectioneze jucarii, podoabe si lucrari artistice din materiale reciclabile.
Rezultate asteptate:
-          Cel putin 60% dintre elevi vor putea vorbi despre poluare (cauze, efecte, modalitati de prevenire si contracarare)
-          Cel putin 40% din grupul tinta isi va forma deprinderi curente de separarea deseurilor menajere si de pastrare a curateniei locurilor publice;
-          copiii vor putea confectiona jucarii din materiale reciclabile dupa o idee proprie.
Impactul proiectului:
Elevii vor fi mult mai sensibili in privinta problemelor poluarii, mediului inconjurator, isi vor gestiona mai bine propriile deseuri si isi vor dezvolta creativitatea.
Planificarea activitatilor:
A1. “S.O.S. natura!”
Perioada: noiembrie 2016
Resurse: filme documentare, videoproiector, fise de lucru in echipa, flipchart, marker, ilustratii despre poluare, lipici
Metode: observatia, discutia, palariile ganditoare, colajul
Descrierea activitatii:
Copiii vor urmari doua filme documentare despre poluare (cauze, efecte asupra mediului inconjurator). Vor face o consolidare a informatiilor receptionate pe fise de lucru in echipa folosind harta conceptuala. Isi vor exprima propriile comentarii referitoare la problema poluarii mediului inconjurator. Copiii vor realiza colaje cu tema “S.O.S. natura!

A2. Chestionar “Deseurile menajere produse de familia mea” (Anexa 1)
Perioada: Ianuarie 2017
Resurse: chestionarul, ilustratii pentru planul de reducere a cantitatii de deseuri din gospodarie.
Metode: investigatia, proiectarea analitica
Descrierea activitatii:
Copiii vor aplica membrilor familiei chestionarul ce va inregistra date despre cantitatea deseurilor menajere dintr-o gospodarie, categoriile de deseuri, capacitatea acestora de biodegradare si masurile de reciclare luate.
In functie de rezultatele chestionarului, fiecare copil va concepe schita unui plan de reducere a cantitatii de deseuri menajere pornind de la principalele surse de deseuri.
A3. “Clubul ecologistilor”
Perioada: toata perioada proiectului
Resurse: filme documentare,fotografii, reviste personale, stiri TV si radio, carti de colorat, realizarea unui blog in care fiecare partener va posta momente din activitatile lor si informatii utile din domeniu, realizandu-se diseminarea etc.
Metode: discutia, problematizarea, vizionarea de filme si fotografii
Descrierea activitatii:
Copiii vor forma “un club” ecologic, caruia ii vor gasi o denumire. Tot ei vor selecta cateva idei ecologice carora le vor gasi insemne corespondente si pe care le vor organiza intr-un logo al “clubului”. Copiii care se vor inscrie in acest club (si copii de la alte clase) vor avea ca preocupare teme ecologice, isi vor aduce la scoala reviste personale, filme descarcate de pe Internet, fotografii etc. pe marginea carora vor purta discutii ori pe care le vor propune invatatoarelor ca material pentru orele de Stiinte sau pentru alte proiecte extrascolare. Membrii fondatori ai clubului vor formula un mesaj despre activitatea grupului, mesaj ce va fi filmat si publicat pe You Tube sip e blogul propriu. Vor realiza afise cu mesaje cu character ecologic si le vom amplasa in scoala si in jurul ei.
A4. “De la lume adunate”
Perioada: toata perioada proiectului
Resurse: deseuri menajere (PET-uri, capace, cutii de carton de diferite dimensiuni, polistiren, conserve din metal, ate, bucati de lemn etc.)
Metode: colectarea, sortarea deseurilor
Descrierea activitatii:
Copiii vor strange, pentru camera cu materiale de lucru a scolii, deseuri din propria gospodarie ce vor fi utilizate in confectionarea jucariilor si a podoabelor din activitatile viitoare, dar si reciclarea acestora la firmele abilitate
A5. “Laboratorul lui Mos Craciun”
Perioada: decembrie 2016
Resurse: PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic, paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si creponata, lipici, foarfeca
Metode: observatia, discutia, exercitiul
Descrierea activitatii:
Copiii vor realiza din materiale reciclabile ornamente si jucarii pentru sarbatorile de iarna. Invatatorul va da ca model “Lampionul din 2 PET-uri, care poate fi si titirez”, “Ingerasul pentru brad din PET”, “Ghirlanda din capace de sticle, imbracaminte facuta din produse reciclate, omul de zapada din pahare de plastic, Copiii vor putea confectiona si alte jucarii/ornamente, dupa capacitatile creative ale fiecaruia. Jucariile si ornamentele vor fi daruite copiilor si imbracamintea va fi prezentata in cadrul serbarii de Craciun.
A6. “Martisoare”
Perioada: februarie , martie 2017
Activitate comuna cu Scoala Primara Valea Nucului
Resurse: PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic, paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si creponata, lipici, foarfeca.
Metode: observatia, discutia, exercitiul
Descrierea activitatii:
Copiii vor realiza din materiale reciclabile variante de martisoare. Se  va realiza o expozitie cu acestea la primaria din Berca.
A7. “Iepurasul aduce jucarii”
Perioada: aprilie 2017
Resurse: PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic, paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si creponata, lipici, foarfeca.
Metode: observatia, discutia, exercitiul
Descrierea activitatii:
Copiii vor realiza din materiale reciclabile ornamente si jucarii pentru Pasti. Invatatorul va da ca model “Tablou de Pasti din capac de conserva metalica”, “Tablou pe cutie de bomboane”, “Iepuras din fundul a doua PET-uri”, “Ghiveci cu oua de Pasti din pahar de plastic” etc. Copiii vor putea confectiona si alte jucarii/ornamente, dupa capacitatile creative ale fiecaruia. Se va realiza o expozitie la primaria din Bradu.
A8. “Castelul din povesti  Activitate comuna cu Scoala Primara Valea Nucului si Scoala Gimnaziala G. E. Palade Buzau
Perioada: mai-iunie 2017
Resurse: PET-uri, capace, cutii de diferite dimensiuni, folie plastic, pahare plastic, paie plastic, sticle si borcane,polistiren, flori plastic, hartie glasata si creponata, lipici, foarfeca, acuarele.
Metode: observatia, discutia, exercitiul
Descrierea activitatii:
Copiii vor viziona mai multe imagini cu imbracaminte. Vor face diferite costumatii care vor fi pictate cu acuarele. Vor adauga ornamente la alegere, cu inspiratie din materialul vizionat.Vor expune produsele in cadrul activitatilor dedicate copiilor din ziua de 1 iunie din Buzau.
Evaluare si diseminare:
Jucariile si ornamentele realizate in proiect vor fi expuse in scoala si in primaria din, vor fi trimise la concursuri de profil, publicate pe site-ul Didactic.ro sip e blogul infiintat cu ocazia aceasta https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4197112765426067160#overview.

Parteneri : SCOALA GIMNAZIALA “G. E. PALADE” BUZAU str.  Spiru Haret nr 8 tel/fax 0238722322

Prof. inv. Primar: Ichim Alina-Mariana
Activitati comune: 1 Iunie 2017, in cadrul expozitiei de obiecte reciclabile din Parcul Crang.
                                    Activitatile vor fi expuse pe blogul proiectului cu acelasi nume


















Anexa 1                                                                               Elevul aplicant:

CHESTIONAR

1.                 Cate persoane locuiesc in gospodarie?
a)      2-3 b) 4-5              c) mai mult de 5
2.      In ce colectati deseurile din gospodarie?
a)      Saci           b) pubela         c) in gradina
3.      Separati deseurile dupa felul lor – sticla, hartie, plastic?
a)      Da             b) nu
4.      Aveti contract cu o firma de colectare a deseurilor?
a)      Da             b) nu
5.      Reutilizati unele deseuri? Care?
a)      Da. ……………………………………….
b)      Nu.
6.      Cumparati ambalaje biodegradabile? Ce fel?
a)      Da. ……………………………………….
b)      Nu.
7.      Ati participat vreodata la o campanie de colectare a deseurilor? Ce ati colectat?
a)      Da. ………………………………………….
b)      Nu.




Şcoala                                                                                                         Nr. ......... din ..........
Adresa
Tel.
ACORD DE PARTENERIAT
În cadrul proiectului judetean
“Reciclam cu folos pentru un mediu sanatos”
EDITIA  I, BUZĂU 2016-2017
Încheiat astăzi, ..................2016 între:
  Liceul Tehnologic Sfantul Mucenic Sava” Berca, reprezentată de prof. Neagu Madalina, în calitate de director şi instTataru Ilona, inst. Caprisoara Georgiana Mihaela în calitate de coordonatori ai proiectului rjudețean “ Reciclam cu folos pentru un mediu sanatos” Buzău, ediţia  I, 2016-2017
și Şcoala ......................................................, reprezentată de .....................................,.în calitate de
director şi ..........................................................................................în calitate de participant la proiectul “ Reciclam cu folos pentru un mediu sanatos” Buzău, ediţia I, 2016-2017
Durata:  noiembrie  2016- iunie 2017 Şcoala coordonatoare se obligă :
·  distribuie proiectul educational şcolilor partenere;
·  colecteze lucrările realizate de către şcolile partenere şi să realizeze expoziţia;
·  trimită tuturor participanţilor diplome de participare obţinute în termenul stabilit;
 Şcoala participan tă se obligă :
·  Sa îndrume elevii în realizarea lucrărilor;
·  prezinte lucrările selectate impreuna cu şcoala coordonatoare  la data limită precizată în regulamentla locul stabilit
·  distribuie elevilor participanţi diplomele cuvenite.
Prezentul Acord se încheie în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Partenerii se obligă colaboreze pe toată durata proiectului pentru ca acesta să se deruleze conform planului stabilit.
Liceul Tehnologic Sfantul Mucenic Sava” Berca    Şcoala ......................................... Judeţul ...........
Director, prof. Neagu Madalina                    
Coordonator proiect,                                                        Director,....................................................
Inst. Tataru Ilona                                                                Cadru didactic îndrumător,
Inst. Caprisoara Georgiana Mihaela


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu